
Joan Laporta a Bajnokok Ligja-gyzelemre s a hazai bajnoki cmekr, na meg az olyan jtkosokra, mint Ronaldinho pti zletpolitikjt
A Der Spiegel cm nmet magazinnak nyilatkoz Joan Laporta Barcelona-elnk arra a krdsre, hol tudna a kataln klub terjeszkedni, gy vlaszolt:
„Mindenekfltt olyan j piacokon, ahol mg nincs (jelents) bajnoksg, de sok a pnz. Pldul az Egyeslt llamokban.”
„Egyrszt szeretnnk, ha a Barcelona szoros kapcsolatokat alaktana ki a fiskolkkal, egyetemekkel, a msik lehetsg egy egyttmkds valamelyik klubbal a Major League Soccerbl, taln ppen a hivatalos ton, a Barcelona brand gisze alatt.”
Laporta az interjban igen komoly clokat vzolt fel a Bajnokok Ligja-gyztes, spanyol bajnok klub el.
„Mint univerzlis mrkanv, muszj betennnk a lbunkat mindenhov a vilgba: Knba, Japnba, a Kzp-Keletre, Dl-Amerikba, Afrikba.”
„Ha egy fldnkvli idegen rkezik a vilgunkba, az els nhny dolog, amivel megismertetnm, az a Coca-Cola, a Disney s a Barcelona, azonban addig mg sokat kell dolgoznunk.”
A vilg leggazdagabb klubjainak 2005–2006-os rangsorban a Real Madrid ll az els helyen 292,2 milli eurs bevtellel – derl ki a Deloitte nev nemzetkzi knyvvizsgl cg februrban publiklt tanulmnyban.
A Barcelona ezen a listn a msodik 259,1 milli eurval. Ugyanakkor a leggyorsaban nvekv piaci szerepl ktsgtelenl a Barca, amely 25 szzalkkal nvelte a bevteleit, mg a Real Madrid csak 6 szzalkkal.
Laporta a Spiegelnek azt mondta: a 2006–2007-es vben mr 300 milli eurt szeretne ltni a bevtelek rubrikjban.